Ålandsblandning

En blogg om min tid på Åland. En blogg som kan informera, roa och förhoppningsvis kan få någon att komma och hälsa på...

tisdag 22 december 2009

En rolig fransman

Idag har jag skrattat gott åt Remi Gaillard en heltokig fransman som är helt fantastisk. Snubblade över Maria Kart klippet och sedan var jag fast. Hoppas att jag själv blir intrasslad i någon Remi-liknande sketch till exempel att jag blir utsatt för en set-up när jag är ute och cyklar och helt plötsligt befinner mig i Tour De France.


Nu har jag åstadkommit så mycket man jag kan göra på den här ön tror jag: 1. Jag har blivit veckans stjärna i Ålandstidningen. 2. Jag har kommit trea i Poetry Slam, Marihamn. 3. Lantrådet (motsvarigheten till statsminister) Viveka Eriksson har önskat mig god jul efter en intervju. När jag lämnar holmen så kommer jag känna att jag gett vad jag kunnat.

Vi har bytt klappar idag jag fick två messa-böcker, bra, böckerna ska jag kika i om jag skulle bli nostalgisk någon gång och inse att det finns en hel del tokar här också...

Under kvällen har jag suttit och filat på julklappsrim. Har kommit fram till att det nog är en av mina superkrafter.

I morgon får jag gå på jullov i tre dagar det känns överdrivet bra! Blir säkert någon galen hippa i Mjölby på juldagen. Kna tänka mig det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Detta är jag

Making a movie about a great tour!