Ålandsblandning

En blogg om min tid på Åland. En blogg som kan informera, roa och förhoppningsvis kan få någon att komma och hälsa på...

måndag 14 december 2009

Väntar på ryggknådning, har sett till att få lite extra ryggvärk dagen till ära.
Har skippat att bloggen ett tag nu. Har haft huvudet fullt av annat ett tag och det ledde bland annat till en mental krasch för en vecka sedan, efter det sov jag två dygn. För att rycka upp mig drog jag till Stockholm och fölrlustade mig i två dagar. Det gjorde gott dansade röven av mig på Röda Kvarn och var på Dalí,Dalí. Hann även äta sushi med Sara och köpa ett par galna Moon Boots på Emmaus. De åkte på redan i helgen då vi hade personalfest, en ganska lugn sådan... Tydligen urartade det total förra året. Moon Bootsen funkade och vi åt på en piffig restaurang som heter Nautical som bjöd på hela sillar. I helgen hann jag även med att gå på julmarknad i hamnkvarteret, att simma 20 längder på Mariebad men häftigast var nog att se den julparad som passerade oss i går när vi adventsbakade.
Förbi på gatan rullade vagnar med vinkande dagisbarn från Lumparland, pimpade brandbilar som såg ut som tomtar och sist av alla en vagn med Ålands lucia 2009 som satt i en jättestor snäcka.

1 kommentar:

  1. Kakan, du måste ta hand om dig! Du vet, typ sova ibland och sånt. Du får ju inte gå sönder, det vore förfärligt. Hoppas dina moon boots bidrar till en mjuk tillvaro nu.

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Detta är jag

Making a movie about a great tour!