Ålandsblandning

En blogg om min tid på Åland. En blogg som kan informera, roa och förhoppningsvis kan få någon att komma och hälsa på...

torsdag 3 december 2009

Vaccinerad.

En ytterst bra arbetsdag. Trivdes på morgonmötet och sedan gjorde jag ett inslag som sändes i 5 i 5 nyheterna och som skickades i väg till svenska Yle. Inslaget handlade om sjunkande livbojar, det ekot gick ut med i morse om att Viking Line har ett livbojsmärke som sjunker på deras färjor. jag intervjuade den tekniska direktören där för andra gången. Vi har börjat känna varandra nu...

Jag och Emlan åt lite tacos och drog och vaccinerade oss. Ja, jag är en hycklare som först gör låtar om att jag vill ha "svinisen" och inte ska vaccinera mig och sedan tar den där förbenade sprutan. Efteråt var jag trött men det berodde nog främst på Lilla Fridolf-albumet i väntrummet, som man skulle vänta i 15 minuter efter injektionen, för att se om man fick några biverkningar... Det fick vi inte så vi drog till Elin och spelade Alfapet... Vi gav henne rätt för verbet "lyxa", ok vi var snälla idag... Jag främst för att jag fått busa med en katt. Sådant gillar ju jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Detta är jag

Making a movie about a great tour!