Ålandsblandning

En blogg om min tid på Åland. En blogg som kan informera, roa och förhoppningsvis kan få någon att komma och hälsa på...

söndag 29 november 2009

Kompisar man inte nödvändigtvis vill ha och kulturmörker

Stämningen har just lättat från däck 7 här på Gabriella. Finsk Big Brither final. Lättsamt att se program som man vet upplägget på när man inte förstår ett jota.

Jag har verkligen levt färja idag jag har spelat bort pengar på spelautomater, badat bastu och tjötat med en mas men bäst av allt beskådat en galen tolkning av en "i en liten fiskehamn" som en finsk man drog på karaoke.


Jag var i Stockholm. Flög dit. Satt bredvid två enorm män som hade tröjor från svenska sweeplifting-landslaget (antar att det har något med styrka att göra.) Det ledde till att jag inte vågade ta mig till toan trots att jag var lite kisse-nödig.

Stockholm, vara full på Debaser Slussen. Råka hamna i gamla stan därefter. Fika med en soffsurfare som var härlig. Vara på inflyttningsfest på Gärdet. Försöka gå ut på "Spyan" och andra Östermalms hak, när alla var fulla... Alltså krogarna.

Tillbaka till färjan och kategorin:
Vänner du inte vill ha:

1. Det finska fyllot: Hon ville låna min mobil, hon skulle betala för samtalet. Jag gav mitt godkännande. Hon började gråta och skrika i min mobil så att displayen fick en spotthinna. Hon pratade lite för länge.

Hon gav mig inga pengar. Hon ville bjuda på kaffe. Jag gav mitt godkännande. Hon sade att hon var snurrig i kön, att hon var lite ur fas. Det ledde till... Att jag skulle betala. Jag bar kaffet till bordet och bad om pengar för kaffet. Hon spelade oförstående och räckte fram sitt visa-kort... Jag sade att jag ville ha det i kontanter. Hon låtsades inte förstå. Jag viftade bort det hela. Gav mitt godkännande.

Försökte fly min vän efter att hon släpat med mig till ett rökrum. Jag smet i hiss när hon gick på toa. Hon hade irrat sig upp på den våningen också, men kände inte igen mig. Hon gick in i en sittsal. Jag följde efter och gläntade lite på dörren. Hon hade somnat. Jag gav mig av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Detta är jag

Making a movie about a great tour!