Ålandsblandning

En blogg om min tid på Åland. En blogg som kan informera, roa och förhoppningsvis kan få någon att komma och hälsa på...

söndag 25 oktober 2009

Det där med tiden...

Varför dyker aldrig den jävla bussen upp? Mina ögon svider och jag pinas verkligen på grund av en gårdagskväll då jag firades av på krogen. Varför tänker man alltid "jag kan ju sova när jag dör"? Bredvid mig sitter en man som ser ut som en sovande Göran Greider och sover ytterst framåtlutad.
Framför mig en tjej med fiol. Jag lider, lider och börjar småputtra av ilska. Hur kan det anstå dem att vara så här sena 45 minuter. Slår på i-poden. Högt, högt men snart når rösten från fioltjejen igenom. Hon frågar någon. Hon frågar en pappa i en stor reklamjacka, varför bussen inte kommer.
Jag skruvar ned musiken och lyssnar intresserat. Det han berättar är att vi ställt om till vintertid.
Anledningen till att jag sitter och tror att jag ska missa mitt anslutande x-2000 i Sundsvall är att någon dum-dum-dum sill bestämt att just den 25:e november skulle varenda kotte uppskatta vintertid. Man borde anordna en folkomröstning, bara för att man kan, där vi kan besluta själva vilken dag som klockan ska ställas om, tänker jag naivt och kliver på bussen.

Får en uppenbarelse. Ser mig själv ligga och snarka i min säng, ser mig sova fyra timmar och vara en bra bit lyckligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Detta är jag

Making a movie about a great tour!