Ålandsblandning

En blogg om min tid på Åland. En blogg som kan informera, roa och förhoppningsvis kan få någon att komma och hälsa på...

tisdag 27 oktober 2009

Jag och Emelie har sett Roast.

Vi lever i framtiden då avsnitt av tv-program finns på tv-kanalers hemsidor, men är helt tomma efter att ha sett rostningen av Bert Karlsson. Vet liksom inte riktigt vad man ska säga eller om man överhuvudtaget kan ta vägen någonstans. Tydligen kommer han hit till ön också...
Var på pressvisning av en ny utställning på Ålands museum som fyller 45 år. En utställning om muséets historia. Av det klippte jag ett programinslag och ett nyhetsinslag i ett program som jag inte behärskade, eller visste så värst mycket om. Det gick helt ok, fick prova mig fram och fråga ibland...

Roliga Ålandsfenomen.
Messaspalterna som båda dagstidningarna här har. Dit folk skickar in mess som kan vara hur knasiga som helst. Det jag lärt mig är att många vill dejta en busschafför som kör för ett bussbolag i byn och en hel del gubbiga ordvitsar.

I dagens messaspalt på Nyan: "Tusan vad snygga brudar som jobbar på lastfartyg nuförtiden! Kolla in nya numret av Ålands Sjöfart och Handel. Blondin till sjöss - singel?!Hälsn K. Den "dåliga" ölen från Stallhagen kan jag provsmaka gratis. Anonym ölälskare."

Väntar med spänning in varje ny dag för att se vad folk messar in.

Har lärt mig ord som bollglass (kulglas) och GSM-telefon(mobiltelefon) snart pratar jag flytande Åländska.

1 kommentar:

  1. Hoppas du trivs på Åland! Jag följer ditt minsta steg.

    För övrigt var ju roastningen (vilket verb!?) av Bert Karlsson sämst. Det är ju roligare när de roastar folk som klarar av att ta lite skit, och som faktiskt är omtyckta egentligen. Exempelvis Henrik Schyffert. DEN var rolig!

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Detta är jag

Making a movie about a great tour!