Ålandsblandning

En blogg om min tid på Åland. En blogg som kan informera, roa och förhoppningsvis kan få någon att komma och hälsa på...

söndag 25 oktober 2009

Tågskräck

På Sundsvalls Centralstation kliver jag på tåget. Stuvar in mina väskor och sätter mig vid en fönsterplats, som jag senare får reda på tillhör mitt sitt-sällskap.
Jag ser på skräck. REC, en spansk skräckfilm om en reporter som blir instängd i ett hus när hon ska dokumentera en brandkårs utryckande. I huset visar det sig finnas en influensa som gör folk ytterst otrevliga. Hyresgästerna vill nämligen käka rubb och stubb, de tuggar på vem som helst. Jävligt osympatiskt.

Jag gillar inte att se skräck på tåg, känner mig olämplig som individ och som ett dåligt föredöme. Försöker himla med ögonen när någon kollar åt mitt håll. Jag gillar ju inte sådant här egentligen...(Eller det gör jag nog visst!)
Tror att jag kan innbilla folk att jag studerar till psykolog och granskar vad mänskliga beteenden kan skapa. Någon kan kanske tro det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Detta är jag

Making a movie about a great tour!