Ålandsblandning

En blogg om min tid på Åland. En blogg som kan informera, roa och förhoppningsvis kan få någon att komma och hälsa på...

måndag 26 oktober 2009

Första dagen på nya jobbet.

Familj och vänner.
Jag har fått mitt livs första "egna" kontor.
I det har jag suttit och skrivit telegram om diskriminering mot skärgårdsbor som har svårt att få tag i kurslitteratur och om sjöfyllerister som fått dagsböter.

Alla verkar snälla och vi åt lunch på en restaurant som har någon form av Afrikatema bland annat har de två pallar tillverkade av elefantfötter, med zebraskinn som sittdynor. Ytterst morbidt. De hade även ett stort elfenben uppställt, tydligen från samma elefant. Det fick oss att diskutera var snabeln kunde vara, troligtvis i köket...

1 kommentar:

  1. öh, va ere för resturang, känner inte ijen inredningsbeskrivningen???

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Detta är jag

Making a movie about a great tour!