Ålandsblandning

En blogg om min tid på Åland. En blogg som kan informera, roa och förhoppningsvis kan få någon att komma och hälsa på...

söndag 25 oktober 2009

Välkomstkommitén?




- Är det här välkomstkommiten?, den som vinglar sist av färjan från Åland som vi snart ska gå på är en riktig "Skinnpajas" en väl förfriskad man i svart "sinnpaj."

Någon skakar på huvudet och mumlar något ohörbart.
Man ska fylla i en liten pappersbit med sitt namn, sin nationalitet och sitt kön på.
Inte direkt ett Rysslands visum.

Så nu sitter jag här på färjan som gungar lite lätt.
Sitter farligt nära en PAF-bandit. PAF är nog Ålands största företag tror jag. De tillverkar spelmaskiner iallafall. Snart kanske speldjävulen tar tag i mig i annat fall ska jag tröstäta lite lakrits.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Detta är jag

Making a movie about a great tour!