Ålandsblandning

En blogg om min tid på Åland. En blogg som kan informera, roa och förhoppningsvis kan få någon att komma och hälsa på...

torsdag 19 november 2009




Bildtexter: Pirkka är kärlek, These shoes are made for walking these feet were not.
Jag är helt tagen vilka kan tolka ångest på ett så totalt jävla ärligt sätt som finska filmskapare har just sett Paha Maa och klumpen i halsen kan inte bli så mycket större. Ligger och försöker få ner tennisbollen i halsen genom att lyssna på Life itself från "Bossens" senaste. Det går sådär.


Igår var jag på Emmaus och hittade de snygga pjucksen ni ser på en av bilderna för rekordlåga 7 euros. Himmel! Träffade Elin där också, sedan drog vi på Chokladeria.
De har öppnat upp en supermysig sådan här. De har världens godaste varma choklad som man får kryddor som bihang till och chokladpraliner som smälter i gommen. Mercedes butik har dessutom helgöppet(det kan man aldrig vara säker på här).

Idag har jag haft en bra dag på jobbet, var på ett slakteri och gjorde ett inslag om eko-kött. Hade hoppats på en visit inne i slakteriet (jo jag är veg) men det gick inte an p.g.a sjukdomsrisken. Hur hade Skurt gjort idagar som dessa? Jag minns när vi tredje klass fick se Skurt på slakteriet. Det skulle vara folkbildande, men det hela slutade i att alla barn vägrade kött på lunchen. I episoden så råkar bland annat Inga-Maj tappa ner Skurt i någon form av stor köttmal. I alla fall är det så jag minns det... Det kanske är tur att slakteristudiebesök är förbjudna nu för tiden, det är ju aldrig fräscht att hitta gröna hårstrån och kepor i nordens färger i sin Wallenbergare, kan tänkas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Detta är jag

Making a movie about a great tour!