Ålandsblandning

En blogg om min tid på Åland. En blogg som kan informera, roa och förhoppningsvis kan få någon att komma och hälsa på...

lördag 7 november 2009

Megapussi, Conan Barberaren och sips.



Degarkväll. På bilden ser ni vad jag ska underhålla mig med i kvällens dvala.
Har just avslutat några graffitis på vk.com, det ryska facebook som har en graffitifunktion som är nåh jävulskt beroendeframkallande. Har just gjort en igelkott till min vän Yulia. Hon kommer nog att uppskatta den. Hon har just skickat mig sin favvofilm på länk, en rysk barnfilm med en igelkott som huvudkaraktär.

Jag har haft besök! Uppsalas bästa: Anders och Daniel var här och jag har visat upp mitt Mariehamn för dem. Idag har vi ätit på Koti pizza, sett landskapsregeringen och skrattat åt lustigheter på "Sparis." Tomtedräkt på finska heter tonttupuku, och det låter som töntpucko, loligt... Igår var på en klubb som kan betecknas som ett sjunkande slagskepp eller ett illaluktande slagfält: Arken. (Hotell Arkipelag.)
Först var vi på Dino´s rockbar. Ett rockhak med väggarna täckta av porträtt av långhåriga män som någon gång spelat rock. Mest oväntat var att Eddie Meduzas nylle dök upp mitt i detta Hall Of Fame. Efter att vi sett bandet April Divine få så lite respons som man kan få från en publik som druckit några bärs för mycket och skrikigt lite för många finska oförskämdheter på finska till varandra, gick vi till Arken.

Det första som hände på Arken var att en kille från Mönsterås utan hämningar slet fram mig till baren och bjöd mig på en tequilashot.
- För Finland och Sverige, sade han sedan drack vi ikapp.

Vi lämnade klubben efter att dj:n spelat Promoes Svennebanan uppitchad.
Klockan var två, klubben stänger fem alla kvällar i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Detta är jag

Making a movie about a great tour!