Ålandsblandning

En blogg om min tid på Åland. En blogg som kan informera, roa och förhoppningsvis kan få någon att komma och hälsa på...

onsdag 11 november 2009

Den försmädliga känslan.

Nu förstår jag nästan den försmädliga känslan som folk kan känna när de tappar sin vigselring. Jag har just varit på cykeltur i regnigt snömodd för att leta efter en pin som jag fått från en rysk vän. Den har suttit på min jacka sedan dess och jag har blivit glad av att se den. Den försvann idag när jag och Emelie var på väg hem från Minimarket, en matbutik som ger sken av storstad. Varför kan jag inte riktigt förklara men det är en liten kvällsöppen butik och den påminner mycket om två affärer och den ena låg i Buenos Aires och den andra i Barcelona. Helt plötsligt var pinen borta och jag blev uppriktigt sagt lite ledsen när vi kom till Emelies lägenhets hus med två balar av hushållspapper och toalettpapper, fick jag låna cykel och sedan bar det av ut på skattjakt.

Framför ett övergångsställe låg pinen och glänste. Jag tog upp den kramade den hårt i handen och satte den åter på jackan. Där ska den sitta!

Har fortfarande träningsvärk av den brasilianska jiujutsun.
Nu ska jag sätta mig på toaletten och läsa ett sprillans nytt numemr av Offside.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Detta är jag

Making a movie about a great tour!