Ålandsblandning

En blogg om min tid på Åland. En blogg som kan informera, roa och förhoppningsvis kan få någon att komma och hälsa på...

torsdag 12 november 2009

Emelies grannar.

Grannar #1
- Är du någon som gör inbrott, frågade Emelies grannar, ett gammalt par i 70-års åldern. Låsen krånglar ganska ofta och jag kom inte helt enkelt inte in i lägenheten.
När jag såg dem i trappan hälsade jag, men tydligen inte nog trevligt för att inte framstå som en tjyv.

Granne #2
Emelie har en granne som gör ljud. Höga ljud så det ekar i hela trappuppgången. Eftersom ajg inledde den här resan med att se Rec på tåget från Umeå, har jag varit lite nojig hela tiden. (Där går de upp till en granne i ett hus och blir attackerade.)
Först har vi trott och gissat att någon har en sexslav i lägenheten. Det är ju någon som stönar högt. Nu har vi kommit farm till att det nog är någon granne med psykoser.

Emelie har tänkt att småprata med sina grannar om det hela, om dem har hört något.
De grannarna hon valt ut är samma som idag tog mig för inbrottstjuv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Detta är jag

Making a movie about a great tour!