Ålandsblandning

En blogg om min tid på Åland. En blogg som kan informera, roa och förhoppningsvis kan få någon att komma och hälsa på...

måndag 2 november 2009

Tillfällig ålänning



Avsnitt: Mysiga bilder för barnen


Har just avslutat en projektbeskrivning om RRR-dokumentären som jag hoppas kunna börja filma 23 november i Bodö, Norge.

Var på lyceum (gymnasiet här) idag och intervjuade ungdomar om nykterism, även och intervjuade fältare om hur det ser ut på fredags- och lördagskvällarna här i Mariehamn. Han var lugnare än man hade kunnat tro efter att ha läst artiklar om att supandet bland ungdomar ökar. Blev ett bra inslag, men blev lite stressad när det visade sig att jag inte bara skulle producera ett nyhetsinslag utan även ett programinslag. Hann inte med eftermiddagskaffe med andra ord.

Bra timing också. Lagtingets talman uttalade sig om det ökande drickandet bland ungdomar idag.

Har registrerat mig som tillfällit boende här i magistratet på länsstyrelsen. Har även skaffat bankkonto på Ålandsbanken, för en framtida lön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Detta är jag

Making a movie about a great tour!