Ålandsblandning

En blogg om min tid på Åland. En blogg som kan informera, roa och förhoppningsvis kan få någon att komma och hälsa på...

fredag 27 november 2009

Några timmar på L Å X.

Det är alltid en frihetskänsla när man får lämna en lägenhetsnyckel i brevinkastet. I morse lämnade jag Ylvas mammas lägenhet i centrala Lule.

Igår hade vi möten, jag ett med filmpool Nord som vill assistera mig med ett filmteam till dokumentär-serien. Sedan hade Ylva och Halvard möter med Brynolf på länsstyrelsen. Vi hann även med en fotbollskväll på Allstar med Ylvas vänner, en ev dem Adam filmar Kjell Sundvalls nya film. Även några andra från filminspelningen dök upp Björn Begtsson m.fl..


Första natten bodde jag och "Hallis" på Quality Hotell men när han sedan begav sig av till Bodö igen i bil så bodde jag sista natten hemma hos Ylvas mamma, därifrån begav jag mig i morse efter att ha ätit lite frukost och läst lite i min signerade Sven Yrvind-bok. Citykärnan kändes grå utan snö så jag tog första bästa flygbuss ut till Kallax.

Kallax Flygplats: Jag har sprayat mig med test-parfym och har två timmar ytterliggare att fördriva... Men det känns skönt att inte göra så mycket efter alla miljöombyten. (Bästa miljön hittills var när vi bilade Bodö-Luleå och åkte över fjällen, sedan fick vi ju se Arjeplogs pizzera också, Bonus!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Detta är jag

Making a movie about a great tour!